Scandinavian Baby Products

Resultatet

Løsningen for Trade Fair (herunder Scandinavian Baby Products) blev en totalintegreret B2B-løsning, der håndterer og sikrer:

  • Bestilling og forudbestilling af varer.
  • Ordre- og lagerstyring er integreret med regnskabsprogrammet.
  • Kunderne kan hente markedsføringsmateriale.
  • Kunderne ser kun de brands, de har ønsket forhandling på.
  • Kampagner rettet mod forhandlerne køres direkte gennem platformen.
  • Rapportering med nøgletal, heriblandt provisionsberegning for sælgerne.

Trade Fair er vokset til at have 650+ faste forhandlere i hele Skandinavien, som de håndterer gennem platformen.

 
Convey er et løsningsorienteret bureau, der hele tiden stræber efter at finde en langsigtet løsning for os som kunde.
 
De har for øje at fremtidssikre deres digitale platform i forhold til videreudvikling, og andre strategiske muligheder, samt at holde fokus på at det giver mening rent økonomisk. Netop forrentningsforståelse sammenholdt med det teknisk har sikret os en rigtig god løsning for vores forretning.  
Jeg kan på det varmeste anbefale Convey til andre, som skal udfordres på deres digitale løsninger. 
 
- Christian Bendtsen, Partner hos Trade Fair ApS.

Udfordringen

Trade Fair blev grundlagt i slutningen af 2013, hvor der allerede i starten var store ambitioner med projektet. For at kunne imødekomme disse udfordringer var det i starten nødvendigt at se nærmere på de største.

Eftersom fremtidig vækst og skalerbarhed var nøgleelementet, blev fokus primært rettet mod disse områder.

Hvordan sikrer vi, at virksomheden fortsat kan vækste uden voldsomt stigende omkostninger, og at mest muligt af driften bliver automatiseret?

Løsningen

En bred vifte af elementer blev inkorporeret i den samlede løsning. Fokus var på at levere et komplet system, der i hvert fald løste de største udfordringer, men stadigvæk med fokus på omkostningerne.

Bestilling af varer

Kunden har mulighed for at bestille varer fra Trade Fairs mange brands i én samlet platform. Det er nemt og simpelt, ligesom man kender det fra en almindelig webshop.
Desuden er det gjort nemt at søge og genbestille varer.
På den måde er det nemt for kunderne at bestille varer, og Trade Fair har fuld kontrol over deres bestillingsproces.

Ordre- og lagerstyring er integreret med regnskabet

Det er ikke nødvendigt at lave manuelle posteringer i regnskabsprogrammet, da alle salg automatisk bliver registreret med den dertilhørende dokumentation.

Markedsføringsmateriale

Under hvert brand er det muligt at hente markedsføringsmateriale, såsom produktbilleder og kataloger, til både online og offline.

Kundespecifikke visninger

Når kunderne vælger at forhandle nogle af brandsene, er det kun disse brands, der kan ses. Det gør oplevelsen bedre og mere overskuelig for kunden.

Markedsføring direkte i platformen

Trade Fair har mulighed for at lave målrettet markedsføring, så kunderne får et godt overblik over, hvad der er på tilbud.

Rapportering

Det er vigtigt for enhver virksomhed at have styr på deres tal. Trade Fair har en række nøgletal, som de nemt kan få adgang til og handle ud fra, hvilket skaber meget værdi i forhold til at handle på intuition og tro. 

Fremgangsmåden

I planlægningen og udarbejdelsen af platformen blev der gået metodisk til værk, da dette sikrer en identificering af alle relevante problemer; både de eksisterende, men også mulige fremtidige problemer.

Identificering af processer

For at have det fulde overblik over Trade Fairs forretning, blev de relevante processer identificeret. Herunder processerne som kunderne også gennemgår.

Efter den overordnede identificering blev hver medarbejder, der har forbindelse til den enkelte proces, inddraget, så der var en dybere forståelse af, hvordan værdien bliver skabt, og hvad de vigtigste elementer er.

Kortlægning og analyse af processerne

For at få et visuelt overblik blev processerne kortlagt, så det blev muligt at se, hvordan de er relateret til hinanden.

Hvert område blev så udfordret i analysen. Er det nødvendigt at oprette alle ordrer manuelt? Hvorfor? Dette gjorde det muligt at stille nogle spørgsmål, der i sidste ende gjorde løsningen væsentligt bedre og mere brugbar.

Udvikling og vedligehold

Sidste fase er selve udviklingen og programmeringen af løsningen. I første del blev unødvendigt manuelle processer identificeret og holdt op imod, hvor meget arbejde der automatiseres kontra programmeringsomkostningerne.

Slutteligt blev platformen programmeret af Convey, og den er løbende blevet optimeret og vedligeholdt, da den er meget kritisk for Trade Fairs forretning.